Waste Insight
The hybrid ERP solution powered by AFAS software PieterBas Automatisering

Klanttevredenheid levert omzet op en bespaart kosten

19 juli 2019
Geen onderdeel van een categorie,
0 Reacties
Magazine Klantgericht Ondernemen AFAS Software Waste Insight PieterBas Automatisering

Tevreden klanten zijn enthousiaste klanten en enthousiaste klanten zijn loyale klanten.’ Dit stelt Sydney Brouwer in een interview met het magazine ‘Klantgericht Ondernemen’ van AFAS Software, samen met PieterBas kernpartner van Waste Insight. ‘Loyale klanten komen vaker terug, kopen meer en zullen een bedrijf aanbevelen bij hun vrienden, familie en collega’s’, aldus Brouwer specialist op het gebied van  klantbeleving en klanttevredenheid. Hij legt uit waarom loyale klanten omzet opleveren en kosten besparen.

Het interview met Sydney Brouwer is ontleend aan ‘Klantgericht Ondernemen’. Dit magazine bevat verhalen van experts, praktische tips, stof tot nadenken en een verandermodel. Meer weten? Download dan hier het gratis magazine.

Enthousiaste klanten zijn loyale klanten

‘Iedereen wil leuk werk. En je werk wordt leuker als je met leuke klanten werkt. En enthousiaste klanten zijn loyale klanten’, stelt Brouwer in het interview. Dat moet volgens hem de ook drive zijn achter een klantgerichte organisatie. ‘Dat levert omzet op en bespaart ook nog eens kosten. Als klanten een bedrijf aanbevelen bij anderen, scheelt dat marketinginspanningen. En met tevreden en enthousiaste klanten hoef je minder uit te geven aan damage control. Zij bellen namelijk minder vaak naar de helpdesk of klantenservice.’ Ook een niet-klantgericht bedrijf kan werken aan klanttevredenheid, maakt hij duidelijk. ‘Zoek gelijkgestemden en zet samen dat extra stapje voor klanten. Ga ze enthousiast maken. Bel de klant voordat hij jou belt’, geeft hij daarvoor als advies. ‘Dat kost niets, alleen een beetje energie. Op een gegeven moment gaat dat opvallen en gaan andere collega’s zich afvragen: waarom hebben zij zoveel enthousiaste klanten en waarom vinden zij hun werk zo leuk? Zo kom je ook vanzelf op de radar van je leidinggevende. En dan heb je ook iets om te laten zien. Kijk, wij maken klanten enthousiast voor ons bedrijf en dat doen we zo.’ Hij heeft nog een tip om enthousiaste, loyale klanten te krijgen. ‘Breng zogeheten sleutelfiguren in contact met klanten. Nodig klanten met een mening uit om hun ervaring met de organisatie te delen. Laat ze vertellen waar ze tegenaan lopen en waar ze enthousiast over zijn. Zo wordt klantbeleving emotie en blijft het niet een cijfertje uit het jaarlijkse klanttevredenheidsonderzoek.’

Waste Insight werkt als één ICT-systeem

Waste Insight is het hybride ERP-systeem waarmee bedrijven in de Vlaamse en Nederlandse afvalindustrie organisatiebreed al hun processen digitaliseren en automatiseren, zowel de complete afvallogistiek als financials, CRM en HR. AFAS Software en PieterBas Automatisering namen meer dan vijf jaar geleden het initiatief tot Waste Insight. De twee kernpartners hebben de afgelopen decennia hun sporen verdiend. AFAS met software voor het automatiseren van administratieve processen, HR en CRM. Met de software van kernpartner PieterBas automatiseren bedrijven in de afvalindustrie al drie decennia al hun logistieke afvalprocessen. Van plannen, het onderweg mobiel afhandelen van orders, onbemand wegen tot en met digitaal factureren. Waste Insight werkt als één ICT-systeem. Zo is er een centrale debiteuren- en verplichtingenadministratie. Chauffeurs die zichzelf in AFAS ziekmelden zijn automatisch in PieterBas geblokkeerd. Alle koppelingen zijn gecertificeerd en worden elke 24 uur getest.

Meer weten?

Wilt u weten hoe u alle operationele afvalprocessen kunt digitaliseren en automatiseren met Waste Insight: één ICT-systeem voor de afvallogistiek, financials, CRM en HR? Neem dan contact op met Arjen Cornelisse, tel. (024) 3585820, e-mail: acornelisse@waste-insight.nl Of blijf op de hoogte en volg Waste Insight op Twitter of LinkedIn.

 
 

Reageer op dit artikel